Založ si blog

Nie ! Ja naozaj smartphone nepotrebujem !

Nemyslím si, že by ma niekto dokázal presvedčiť o opaku. Rozhodne by ma o opaku nepresvedčil žiaden prekrásny, bielozubý, elegantne oblečený manekýn usmievajúci sa na mňa z reklamného billboardu. Myslím, že o nutnosti a výhodách vlastnenia smartphonu by ma nepresvedčilo ani žiadne reklamné video vychvaľujúce jeho „prednosti“.

Som rád, že som sa včas spamätal a zistil bezvýznamnosť mojej vysokej investície do kúpy smartphonu. Našťastie som už teraz voľný a nemusím sa báť, že mi niekto vo chvíľke nepozornosti ukradne drahý telefón z vrecka. Nemusím sa báť, že mi pri neopatrnej manipulácií padne na zem a roztriešti sa na niekoľko kúskov. Nemusím sa báť, že sa dostanem do situácie, kedy naokolo nie sú žiadne dostupné wi-fi siete a náhodou sa nebodaj stane, že nebudem niekoľko minút prístupný na sociálnej sieti. Nemám potrebu mať pri sebe mobil, ktorý je nabitý „pre život dôležitými“ aplikáciami, ktoré mi v prípade potreby ukážu sever, mapu hviezdnej oblohy, zistia kde sa nachádzam, vyriešia za mňa matematickú rovnicu a pod.

Zistil som, že v skutočnosti potrebujem volať, posielať správy, a občas si nastaviť budík či využiť kalkulačku. Potrebujeme naozaj smartphony, alebo sa nás o tom len niekto snaží presvedčiť ? Určite je to pomôcka, ktorá uľahčí život a môžeme sa s ňou aj zabaviť, ale ak mám pravdu povedať, tak za tú dobu čo smartphone nemám som ani raz nemal pocit, že by som bol o niečo ukrátený, alebo že by môj život nebol taký kvalitný ako keby som ho mal. Dokonca by som povedal, že mám pocit väčšej slobody a technickej nezávislosti. Rozhodne si myslím, že treba ísť s dobou a nezaspať v praveku, ale rovnako rozhodne si myslím, že by človek ako samostatne mysliaci tvor nemal podliehať všadeprítomnému konzumu, tlakom spoločnosti a marketingovým ťahom a najprv si dobre premyslieť, či je to do čoho chce vraziť nemalé peniaze pre neho naozaj potrebné.

Politická propaganda na hodine telesnej výchovy?

07.09.2017

Včera som tak kráčal cez mesto a v jednom momente som zbadal skupinku žiakov základnej školy v úboroch, vedenú zrejme učiteľom telesnej výchovy na blízke ihrisko. Pravdepodobne chceli využiť dobré počasie a tak sa vybrali z krytej školskej telocvične von. Bežný obrázok. Problém však bol s pánom, ktorého som (dúfam správne) identifikoval ako učiteľa, respektíve [...]

Patrí nahota na verejnosť a dá sa obhajovať „umeleckosťou“ ?

10.08.2017

Pred pár dňami preletela médiami správa o dvoch nahých „umelkyniach“, ktoré predvádzali svoje „vystúpenie“, resp. performance v podchode v Topoľčanoch. „Umelkyne“ boli počas performance nahé len určitú chvíľu, no to zjavne stačilo k rozpútaniu ostrej diskusie na tému nahoty na verejnosti. Pridal tomu aj fakt, že na „umelkyne“ [...]

Vnútromaternicový tablet – urobte radosť vašej ratolesti v prenatálnej fáze!

18.04.2017

V tomto článku nie je ani štipka pravdy. Je celý vymyslený od začiatku až po koniec. Nehľadajme v ňom skutočnosť a ani náznak odrazu reality. Odporúčam ho nečítať, lebo je to stupídny nonsens a výkrik do tmy. S vďakou, úctou a ospravedlnením, Autor. Každé dieťa si zaslúži prístup k najmodernejším informačným technológiám. Veď aj nám bol dopriaty prístup k [...]

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

Fico, Blaha

Iniciatíva Munícia pre Ukrajinu vyzvala Fica, aby zdvojnásobil vyzbieranú sumu

29.04.2024 19:36

Zároveň premiéra vyzvali, aby sa jasne vyjadril a prehodnotil svoj postoj k českej iniciatíve.

Tomáš

Nechcem moralizovať. Píšem svoje názory a postrehy, ktoré sa budem snažiť podať čo najzrozumiteľnejšie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 67
Celková čítanosť: 273319x
Priemerná čítanosť článkov: 4079x

Autor blogu