V marci opäť vyberáme medzi Bubli-colou a Bubo-colou, o komunistoch preto radšej ani slovo

9. februára 2016, Tomáš, Úvahy

Síce je téma marcových volieb teraz dosť preberaná, no nemohol som odolať a neprispieť svojou troškou do debaty. Viete aký je rozdiel medzi Bubli-colou a Bubo-colou ? Obe sú rovnako tmavej farby, len ak Bubli-colu postavíte do iného svetla, zdá sa vám svetlejšia. Chutia takmer rovnako a zlepené ústa máte po oboch tiež rovnako. Chuťový rozdiel by ste hľadali márne. Možno ak ste veľký odborník na potraviny a sladené nápoje, tak by ste po dlhodobej analýze dokázali rozpoznať jemný rozdiel, ktorý je však pre bežného spotrebiteľa takmer nepostrehnuteľný.

Obrovský rozdiel je len v etikete a v reklame. Bubli-cola má etiketu iného sfarbenia než Bubo-cola. Je to preto, aby ich bežný spotrebiteľ vedel hneď rozlíšiť, pretože podľa chuti by to bolo veľmi namáhavé. O tom či sa niečo predá rozhoduje obal a nie obsah. Čím viac reklám a krajších rečí o produkte vediete, tým skôr presvedčíte spotrebiteľa, že má zvoliť práve váš tovar. Zloženie aj tak nikto nečíta, rozhoduje marketing a reklama. Známe tváre sú tiež veľkým plusom. Ak ich pár máte, ste za vodou, ak nie, je ich nutné vyrobiť prostredníctvom médií. Spotrebiteľa nepresvedčí, keď budete vychvaľovať zloženie vášho produktu, to možno ani nezaregistruje. Presvedčí ho kvalitný, nič nehovoriaci slogan, ktorý veľa sľubuje a humorné, či urážlivé vyjadrenia na úkor konkurenčnej značky.

Veľmi dobrým pomocníkom je tiež hádzanie špiny na druhú značku. Viete koľko ľudí presvedčí, keď predstaviteľ Bubli-coly obžaluje predstaviteľa Bubo-coly, že do svojho nápoja dáva nebezpečné látky ? To dokáže zamiešať karty v predaji. Celá mediálna pozornosť je venovaná len súboju Bubli-coly a Bubo-coly. Veď to sú hlavné značky a je jasné, že vyhrá jedna z nich. Všetko ostatné, čo by mohlo byť relatívne nebezpečné pre tradičný súboj Bubli-coly a Bubo-coly je treba ignorovať a diskreditovať. Je jedno, či vyhrá Bubli-cola alebo Bubo-cola, nič sa nezmení. Práve preto je treba sledovať len ich súboj a ignorovať všetko ostatné. Treba prinášať „nekompromisné“ a „objektívne“ analýzy a správy z ich súboja, aby sa pozornosť spotrebiteľa zamerala len na nich a nevšímala si nič iné. Na základe toho si bude môcť spotrebiteľ náležite vybrať a podporiť svoju značku. Vôbec nezaregistruje, alebo ak aj, tak tomu nebude venovať pozornosť, že okrem tradičných značiek „kvality“, sa na poli vyskytli aj iné nápoje.