Založ si blog

Pre zahájenie spovede vhoďte mincu

Menší šok, ktorý som zažil prednedávnom v dóme sv. Alžbety v Košiciach, ma prinútil napísať tento článok. Už dávnejšie som písal o mojom nepríjemnom zážitku z kostola sv. Michala v Leviciach, kde bol na vnútorných vstupných dverách napísaný odkaz smerovaný bezdomovcom. V tomto odkaze sa zakazovalo žobranie v kostole. Moje pohoršenie sa vystupňovalo práve v dóme sv. Alžbety, kde som tiež narazil na podobný nápis s dodatkom, že žobrať sa nesmie aj pred kostolom. Netuším, či tam ten nápis ešte je, ale nepredpokladám, že by bol odvtedy odstránený. Netuším, kde sa podela milosrdnosť ktorú kresťania tak zbožne hlásajú, no myslím, že prinajmenšom v týchto dvoch „chrámoch božích“ sa jej žiaden žobrák nedovolá. Čo by na to asi povedal Ježiš keby to videl ? Paradoxne, v kostole ste nejaké to všimné mohli nechať bez problémov a tiež ste si mohli kúpiť noviny samozrejme za peniaze.

Po tom ako som vstúpil už značne rozčúlený, som sa trochu prešiel a narazil som na stojan na sviečky. Zaujímavé bolo, že to bol stojan na elektrické sviečky, ktorý som videl snáď prvý krát v živote. Na tomto stojane bol nápis zakazujúci pálenie skutočných voskových sviečok v kostole. Namiesto toho, ak ste zbožný veriaci a chcete predsa len sviečku zapáliť, môžete to urobiť práve prostredníctvom tohto stojanu s elektrickými sviečkami. Musíte vhodiť mincu a následne sa zažne elektrická sviečka. Zarážajúce bolo, že táto sviečka „horela“ tak dlho, akú mincu ste vhodili. Netuším už presne aký bol „cenník“, ale myslím že za 50 centov „horela“ sviečka 5 minút, za 1 euro 10 minút a za 2 eurá 20 minút. Ak ste sa teda úspešne vyhli žobrákom, mohli ste takýmto bezprostredným a osobným vyjadrením viery ukázať bohu svoju srdečnú vrúcnosť. Ak máte vo vačku 50 centov, svoju vrúcnosť vyjadríte len piatimi minútami, no keď ste silný veriaci, tak môžete vyjadrovať svoju vieru až 20 minút ! To je dobrý obchod, nemyslíte ?

Do tretice som pristúpil k spovedniciam, ktoré ma naopak rozosmiali. Pri každej z nich bol nalepený papier, na ktorom bol napísaný presný postup spovedania. Boli tam tuším uvedené celé formulky, ak by náhodou niekto zabudol. Môj zážitok z tohto „chrámu“ božieho bol neskutočne silný a zároveň vtipný. Každým podobným zážitkom si utvrdzujem svoj názor na cirkev.

Politická propaganda na hodine telesnej výchovy?

07.09.2017

Včera som tak kráčal cez mesto a v jednom momente som zbadal skupinku žiakov základnej školy v úboroch, vedenú zrejme učiteľom telesnej výchovy na blízke ihrisko. Pravdepodobne chceli využiť dobré počasie a tak sa vybrali z krytej školskej telocvične von. Bežný obrázok. Problém však bol s pánom, ktorého som (dúfam správne) identifikoval ako učiteľa, respektíve [...]

Patrí nahota na verejnosť a dá sa obhajovať „umeleckosťou“ ?

10.08.2017

Pred pár dňami preletela médiami správa o dvoch nahých „umelkyniach“, ktoré predvádzali svoje „vystúpenie“, resp. performance v podchode v Topoľčanoch. „Umelkyne“ boli počas performance nahé len určitú chvíľu, no to zjavne stačilo k rozpútaniu ostrej diskusie na tému nahoty na verejnosti. Pridal tomu aj fakt, že na „umelkyne“ [...]

Vnútromaternicový tablet – urobte radosť vašej ratolesti v prenatálnej fáze!

18.04.2017

V tomto článku nie je ani štipka pravdy. Je celý vymyslený od začiatku až po koniec. Nehľadajme v ňom skutočnosť a ani náznak odrazu reality. Odporúčam ho nečítať, lebo je to stupídny nonsens a výkrik do tmy. S vďakou, úctou a ospravedlnením, Autor. Každé dieťa si zaslúži prístup k najmodernejším informačným technológiám. Veď aj nám bol dopriaty prístup k [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Tomáš

Nechcem moralizovať. Píšem svoje názory a postrehy, ktoré sa budem snažiť podať čo najzrozumiteľnejšie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 67
Celková čítanosť: 271373x
Priemerná čítanosť článkov: 4050x

Autor blogu